Nova campanya de primavera i estiu al comerç local i restauració d’Arenys de Mar
L’Ajuntament d’Arenys de Mar i la Unió de Botiguers (UBICA) han presentat la campanya “Compra a Arenys”. Una actuació de dinamització comercial que forma part del pla de reactivació econòmica per donar suport al comerç i la restauració, i que respon a la demanda del sector comercial perquè es posi l’accent en incentivar la compra de proximitat.
La campanya té com objectiu destacat promocionar el comerç i apel·lar a la responsabilitat dels veïns i veïnes d’Arenys així com dels possibles visitants i estiuejants de la temporada primavera-estiu a Arenys de Mar. S’ha optat un eslogan directe, clar i concís: Tanca el cercle! amb el hashtag #Comprarenys per visibilitzar els valors que aporta el comerç de proximitat, els serveis i la restauració. El comerç i la restauració constitueixen una de les principals activitats econòmiques d’Arenys de Mar i són, a més, les principals activitats generadores d’ocupació al municipi. Així, fomentar el comerç de proximitat és fomentar el benestar i la qualitat de vida.
Una campanya destinada a promocionar el comerç com aquesta té diversos objectius clau. Aquí hi ha alguns aspectes destacats que es podrien considerar:
Consciència local: Fomentar la consciència entre els arenyencs sobre la importància de donar suport als negocis locals en lloc de grans cadenes o compres en línia.
Beneficis econòmics: Destacar els beneficis econòmics directes de comprar en negocis locals, com ara la reinversió a la comunitat, la creació d’ocupació local i la sostenibilitat econòmica a llarg termini.
Connexió comunitària: Ressaltar la importància dels negocis locals en la creació i el manteniment de la identitat i el teixit social duna comunitat, promovent un sentit de pertinença i cohesió comunitària.
Diversitat i singularitat: Emfatitzar la diversitat i singularitat dels productes i serveis oferts pels negocis locals en comparació de les opcions més estandarditzades i homogènies de les grans cadenes.
Impacte ambiental: Subratllar el menor impacte ambiental associat amb les compres locals en termes d’emissions de carboni i malbaratament d’embalatge en comparació amb les compres en línia o en grans superfícies.
Suport durant la crisi: Destacar com recolzar els negocis locals pot ser especialment crucial durant el context actual econòmic.
Experiència de compra personalitzada: Ressaltar l’atenció i el servei personalitzat que ofereixen els negocis locals, cosa que pot millorar l’experiència de compra del consumidor.
Fomentar el turisme local: Promoure el turisme local en ressaltar els negocis locals com a destinacions úniques i autèntiques que mereixen ser explorats i recolzats.